طريقة عمل كريم يوحد لون البشره فى خطوتين فقط وهتستغنى عن بودرة الاساس بالصور

الجمعة، 23 أغسطس 2013

طريقة عمل كريم يوحد لون البشره فى خطوتين فقط وهتستغنى عن بودرة الاساس بالصور

 طريقة عمل كريم يوحد لون البشره فى خطوتين فقط وهتستغنى عن بودرة الاساس بالصور-طريقة عمل كريم يوحد لون البشره وهتستغنى عن بودرة الاساس -كريم بانثينول
تجربه ممتازة لاحدى  البنات
 انا قبل كدة شفت على النت واحدة عملت كريم اساس بس بالبودر العادى وواحدة تانية عملتها بطريقة تانية
بس انا اخترت الطريقة التانية حسيتها طبيعية اكتر ومش مكلفة زى التانية
اولا كدة نبدأ ابتسامة
بسم الله الرحمن الرحيم
الاول جبت كيس بودرة تلك من الصيدلية بجنية واحد بس


وبعدين اللى انا شفتة انهم بيعملوه بكريم  مثل كريم نيفيا او دوف 

بس انا قولت كريم بانثينول طبى وترطيبة اكتر بكتير وخفيف ومش بيدهنن 


 هومكتوب عليه (مرطب وملطف للجلد ويزيد من حيوية البشرة)

وبصراحة هو تحفه كدة للوش من غير حاجة تحفة وريحة جميله اووى.

الطريقه:-☺☺
سنضع معلقتين كريم ومعلقة بودرة 
 بحيث  نسبة الكريم ضعف نسبة البودرة 
وهنخلطهم مع بعض كويس اووى
وكان عندى علبة كريم فاضية

المهم حطيت فيها الكريم ودى صورتة وهو فيها

ودى زووووووووووم للكريم


بس بجد هو جميل وبيرطب اووى ومفيش منة خطورة على البشرة وبيوحد لونها وبيفتح كمان وبيبين شكلك طبيعى
دة حتى اختى اول لما شافتنى سألتنى انتى حطة اية فى وشك (اصل انا مكنتش قولتلها انى عملت الكريم دة )
عملت نفسى عبدة العبيط طبعامعجبة وقولتلها لية مالة قالتلى اصل وشك منور قولتلها بجد معقول 
المهم مسابتنيش غير لما عرفت انا حاطة اية.

هناك تعليق واحد: